• 26 listopada 2022

Chcesz skłonić swoją rodzinę do zdrowszego odżywiania? Po pierwsze, zrób bilans swojej kuchni, ponieważ tradycyjne wybory żywieniowe w znacznym stopniu przyczyniają się do niezdrowego stylu życia.

Ja "wiosenne sprzątanie" mojej kuchni co miesiąc, tuż przed wizytą w supermarkecie po miesięczne zakupy spożywcze. To nie tylko pomogło mi wrócić do wagi sprzed ciąży, ale także pomogło innym w utrzymaniu w ryzach ich cukrzycy typu 1 i wysokiego poziomu cholesterolu.

Oto kilka wskazówek na temat tego, co należy zachować i rzucić, jeśli próbujesz karmić swoją rodzinę zdrowsze:

THROW Namkeens jak bhujia, mathri, moong dals i inne smażone przekąski.

KEEPRoasted lub gotowe do spożycia, niskotłuszczowe przekąski, takie jak murmura (ryż ptysiowy), pałeczki sojowe i bhuna chana. Są one niskokaloryczne i najlepiej sprawdzają się w przypadku osób pilnujących wagi. Ty możesz także utrzymywać orzechy jak migdały i orzechy włoskie out na licznikach przekąska on-the-go.

Wyrzuć rafinowaną mąkę, która jest pozbawiona błonnika.

ZABIERZ mąkę pszenną lub wieloziarnistą, bogatą w owies, soję, chana i pszenicę, które zawierają zarówno rozpuszczalny, jak i nierozpuszczalny błonnik w diecie.

WSKAZÓWKA Zmieszaj mąki w proporcji 3:1 (pszenna:owsiana/sojowa/chana). W tej samej proporcji można przygotować regionalne potrawy, takie jak idli, dosa, momos, ciasta lub herbatniki. Mieszanie mąk utrzymuje w ryzach jelita, cholesterol i cukier, a także inicjuje odchudzanie.

ODRZUĆ Ghee, który jest bogaty w tłuszcze nasycone.

ZABIERZ oleje rafinowane, takie jak oliwa z oliwek, gorczyca, olej rzepakowy, otręby ryżowe, soja, które są źródłem PUFA i MUFA, które pomagają utrzymać profile lipidowe w ryzach.

WSKAZÓWKA Stosuj kombinacje olejów, np. jeden rano, drugi wieczorem. Upewnij się również, że całkowita ilość tłuszczu (w tym masła, ghee lub oleju rafinowanego) nie powinna przekraczać 500g na osobę miesięcznie. Zaopatrz się w nie w swojej kuchni zgodnie z tą zasadą, aby mieć pewność, że widoczne spożycie tłuszczu mieści się w rozsądnych granicach.

Wyrzuć pojemniki z solą stołową.

ZABIERZ cytrynę.

WSKAZÓWKA Nie trzymaj soli przy stole, to co dodajesz podczas gotowania powinno wystarczyć. Pomoże to uniknąć chorób zwyrodnieniowych związanych z wysokim ciśnieniem tętniczym i zapobiegnie zatrzymywaniu wody w organizmie. Aby dodać sobie energii, wyciśnij zamiast niej cytrynę.

WYRZUĆ biały ryż.

ZABIERZ brązowy ryż bogaty w błonnik i inne witaminy z grupy B rozpuszczalne w wodzie.

WSKAZÓWKA Zamień biały ryż na brązowy we wszystkich potrawach z ryżu, takich jak pulao, idli, dosa itp.

Top