• 26 listopada 2022

Wszyscy narzekają na upał, pot i senność, które niesie ze sobą lato. W rzeczywistości lato jest dla Ciebie dobre pod wieloma względami. Nie wierzysz w to? Oto jak!

Nadchodzi lato, a pierwszą rzeczą, która się dzieje, jest twój apetyt. To doskonały czas i okazja, by jeść mniejsze i lżejsze posiłki. Czujesz się bardziej spragniony i spożywasz więcej płynów; obie te zmiany pobudzają Twój metabolizm i pomagają schudnąć.

Osobiście uważam, że lato to najlepszy czas dla Twojej skóry. Nie pozbywamy się naturalnych olejków jak zimą, pocimy się i oczyszczamy pory, pijemy więcej wody, więc nasza skóra pozostaje nawilżona. Pamiętaj tylko o stosowaniu kremu z filtrem przeciwsłonecznym i pozostawaniu pod przykryciem.

Jeśli będziesz uważna, możesz wykorzystać lato na swoją korzyść i poprawić swoje zdrowie i wygląd. Oto jak:

Jedz właściwie przez cały dzień

Większość moich klientów przychodzi do mnie z tym samym problemem - nie jedzą w ciągu dnia i kończą na objadaniu się w porze kolacji. Dlatego nawet jeśli nie jesteś głodna, jedz bardzo małe porcje owoców lub soków warzywnych przez cały dzień.

Naucz się mówić "nie".

Unikaj pikantnego i śmieciowego jedzenia, ponieważ zwiększa ono ciepłotę ciała, dodaje kalorii i zużywa wodę z organizmu do trawienia, co bardziej odwadnia. Jeśli zdecydujesz się na napoje gazowane, aby się ochłodzić, pamiętaj, że są one naładowane cukrem i kofeiną, która jest moczopędna i odwadnia cię jeszcze bardziej. Zamiast tego przerzuć się na maślankę i wodę kokosową; ta ostatnia zawiera elektrolity, które zwalczają odwodnienie.

5 szybkich wskazówek na sezon

Moim topowym jedzeniem na lato jest arbuz, ponieważ jest pyszny, nawilżający i bogaty w witaminę C. Marchew, ogórek i szpinak są następne ze względu na zawartość wody, wysoką wartość odżywczą i rozpuszczalność. Mają one również mniej niż 30 kalorii na porcję, więc otrzymujesz wartości odżywcze i unikasz kalorii. Wolę spożywać więcej twarogu latem, ponieważ utrzymuje on nawodnienie, ma przyjazne bakterie, które poprawiają trawienie i wzmacniają odporność. Lepiej jest też spożywać całe owoce zamiast ich sokowania. Jeśli już musisz pić soki, wybieraj te warzywne.

Nie rezygnuj z treningów

Latem czujesz się ospała, ale nie opuszczaj sesji ćwiczeń. Dodaj glukozę do wody, aby mięśnie nie czuły się wypalone. Popijaj wodę, zamiast ją wypijać. Skonsultuj się z trenerem lub dietetykiem w sprawie właściwego odżywiania.

Nie obawiaj się lata, wykorzystaj je na swoją korzyść! Badania wykazały, że utrata wagi jest bardziej prawdopodobna podczas gorących letnich miesięcy.

Nahida S. Wankhade jest starszym specjalistą ds. żywienia w HealthifyMe. Kontaktuj się z Nahidą i innymi trenerami dietetycznymi za pośrednictwem aplikacji HealthifyMe, dostępnej BEZPŁATNIE na Androida i iOS.

Top