• 26 listopada 2022

Regularne spożywanie posiłków to klucz do zdrowego odżywiania. Dowiedz się, dlaczego warto o to zadbać!

Na zdrową dietę składa się wiele czynników. Równie ważne jak zdrowa dieta jest rozłożenie posiłków w ciągu dnia. Dlatego coraz większą popularnością cieszy się catering dietetyczny z dowozem. Dieta pudełkowa jest chętnie wybierana, ponieważ zachęca do regularnych nawyków żywieniowych. Eksperci są zgodni, że regularność w jedzeniu jest kluczem do zdrowego odżywiania. Dlaczego jest to ważne?

Regularne jedzenie - z czym się wiąże?

Regularność często kojarzona jest z jedzeniem co najmniej pięć razy dziennie w równych odstępach czasu. Choć może się tak wydawać, istnieje wiele innych możliwości. Jeśli masz ochotę na jedzenie trzy razy dziennie, nie ma powodu, by się powstrzymywać. Choć nie musisz pilnować zegara, warto ustalić regularne pory posiłków. Jakie są korzyści z regularnego jedzenia?

Lepsze trawienie i wchłanianie

Jelita są pierwszym miejscem, w którym zaczyna się zdrowie. Twoja dieta odgrywa ważną rolę w procesie trawienia. Dotyczy to tego, co jesz, ile jesz i jak często. Regularne posiłki, które są dostosowane do wymagań Twojego organizmu, pomogą odciążyć Twój układ trawienny. Będziesz również wchłaniać więcej składników odżywczych z jedzenia, które spożywasz. Prawidłowe trawienie i wchłanianie zaowocuje płaskim brzuchem, silną odpornością i zdrową skórą. Pomoże Ci również czuć się szczęśliwym i energicznym przez cały dzień. Warto o nie dbać!

Szybszy metabolizm i szczuplejsza sylwetka

Główną przyczyną obniżenia tempa przemiany materii jest pomijanie posiłków. Może się okazać, że jesz więcej niż wcześniej, a kilogramów przybywa. Regularne jedzenie sprawia, że Twój organizm czuje się bezpieczniej. Wykorzystuje paliwo, które zużywa i nie magazynuje go na wypadek nagłej potrzeby. Twój organizm będzie Ci wdzięczny za jedzenie o regularnych porach. Zdrowy catering dietetyczny może być świetnym rozwiązaniem dla osób zapracowanych, które nie mają czasu na codzienne gotowanie.

Zdrowie i dobre samopoczucie

Narządy trawienne nie zostały zaprojektowane do ciągłej pracy. Twoje ciało naturalnie leczy się i oczyszcza, gdy nie jesz. Odbudowuje się wtedy błona śluzowa żołądka i jelit, a procesy detoksykacyjne wątroby są bardziej intensywne. Podstawą oczyszczania i odnowy komórkowej jest zdrowa dieta i odpowiednie przerwy między posiłkami, w tym między śniadaniem a obiadem następnego dnia. Dietetycy zalecają, aby ta ostatnia trwała najwyżej 12 godzin. Niektórzy twierdzą, że powinna być dłuższa. Choroby są usuwane tak szybko, jak skutecznie eliminowane są toksyny.

Regularne odżywianie

5 zasad unikania podjadania

Zaplanuj swój dzień i wykorzystaj czas jak najlepiej

Nuda jest tym, co sprawia, że jemy, więc dobrze jest wykorzystać swój czas na robienie czegoś innego niż myślenie o jedzeniu. Nuda jest często leczona jedzeniem, co może prowadzić do utraty kontroli i zdrowego rozsądku. Ważne jest, aby zadać sobie pytanie, czy naprawdę jesteśmy głodni. Czy to dlatego, że jesteśmy głodni, czy też chcemy zaspokoić jakąś konkretną potrzebę cielesną?

Zrób swoje własne cukierki

Możesz mieć pokusę, aby jeść słodycze częściej niż powinieneś. Wiele batoników i cukierków dostępnych na sklepowych półkach wypełnionych jest niezdrowymi składnikami, wysoką wartością energetyczną i niską gęstością odżywczą. Istnieje wiele pysznych i prostych przepisów na zdrowe słodycze, które zaspokoją nasze potrzeby żywieniowe i dostarczą organizmowi witamin i minerałów.

Regularność posiłków

Dbajmy o regularne spożywanie posiłków - ich pomijanie może prowadzić do późniejszej hipoglikemii. Ciało w czasie postu potrzebuje pożywienia. Sięgamy po to, co jest łatwe do przygotowania lub kupienia. W sytuacji zwiększonego głodu, jedzenie w pośpiechu może prowadzić do większego niż normalnie spożycia kalorii.

Planuj posiłki i pory jedzenia

Dobrym pomysłem jest planowanie posiłków i pór ich spożywania z wyprzedzeniem. Brak organizacji i przygotowania posiłków z wyprzedzeniem może prowadzić do nadmiernego podjadania. Często podjadamy w stanie, w którym jesteśmy głodni i zjadamy dużo kalorii. Nie poddajemy się napadom głodu, które są szkodliwe dla naszej gospodarki węglowodanowej.

Dbaj o odpowiednią ilość snu

Kolejnym ważnym aspektem, o którym należy wspomnieć, jest sen. Liczne badania wykazały, że osoby, które śpią mniej niż 7-8 godzin na dobę, spożywają około 500kcal więcej niż osoby, które śpią zalecaną ilość. Jest oczywiste, że sen jest niezbędny w naszym życiu. Dotyczy to również podjadania.

Trzymanie się pewnych zasad może pomóc Ci ograniczyć lub wyeliminować podjadanie. Ważne jest, aby jeść regularnie i dbać o różnorodność posiłków. Zła dieta lub długotrwała utrata wagi mogą prowadzić do zapotrzebowania organizmu na określony rodzaj pożywienia. Ważne jest również zarządzanie czasem wolnym i snem.

Top