• 26 listopada 2022

Podczas gdy zima jest generalnie bardziej kaloryczna, nasz organizm nie musi magazynować tak dużej ilości tłuszczu. W zimne dni wzrasta skłonność do niezdrowego i zbyt obfitego jedzenia. Pogoda zniechęca do aktywności fizycznej, co może prowadzić do przybierania na wadze. Co możesz zrobić, aby nie przytyć zimą? Dowiedz się, jak jeść zdrowo, ale lekko i czy dieta pudełkowa jest dobrym rozwiązaniem.

Zmien nawyki żywieniowe

Właściwe odżywianie może poprawić zdolność organizmu do regulowania temperatury. Osoby uprawiające sporty zimowe i pracujące na świeżym powietrzu muszą spożywać więcej kalorii. Zapotrzebowanie na energię jest niższe, gdy spędzasz dzień w domu, a większość popołudnia w ulubionym fotelu. Jeśli w tym czasie będziesz spożywać zbyt dużo, szybko zyskasz tkankę tłuszczową.

Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci pokonać złe nawyki żywieniowe.

Ciepłe posiłki

Zamiast zwiększać ilość kalorii w posiłkach, powinieneś skupić się na ich temperaturze i ostrości. Ciepłe posiłki poprawiają odporność i metabolizm. Zupy warzywne z przyprawami to świetna propozycja na obiad. Są one bogate w niezbędne witaminy i minerały.

Jedz mało, ale często

Wybieraj zdrową żywność i dziel codzienne posiłki na mniejsze porcje. Dzięki temu unikniesz przejadania się i utrzymasz równowagę cieplną. Optymalne jednorazowe spożycie kalorii powinno mieścić się w przedziale 250-300 kalorii.

Jedz warzywa

Mimo że zima to trudny czas dla niektórych świeżych składników, nadal możesz cieszyć się wartościowymi produktami. Bardzo polecane są warzywa korzeniowe, takie jak pietruszka, marchew i seler, buraki (czosnek, cebula i seler). Można je również spożywać w zupach lub zapiekankach.

Unikaj słodyczy i fast foodów

Nuda może prowadzić do sięgania po niezdrowe przekąski. Możesz urozmaicać zdrowe potrawy, dodając do nich nowe i różnorodne smaki. Na przykład, możesz zrobić ciasteczka owsiane z przyprawami lub lekkie frytki. Okazuje się, że fit jedzenie może być również pyszne.

Zupa rosołowa

Zadbaj o swoja forme, dzieki diecie pudełkowej

Masz problem z utrzymaniem zdrowych nawyków? W utrzymaniu sylwetki zimą może pomóc Ci catering dietetyczny. Jest to sprawdzony sposób na utrzymanie zdrowia i sylwetki. Możesz śledzić częstotliwość i kaloryczność swoich posiłków, zlecając ich codzienne dostarczanie do Ciebie. Różnorodność menu sprawi, że nigdy nie będziesz się nudzić i zapomnisz o podjadaniu niezdrowych przekąsek.

Niewątpliwą zaletą diety pudełkowej jest oszczędność czasu. To świetne rozwiązanie na święta i ferie!

Rozgrzewająca dieta na zimę

W miesiącach zimowych zmienia się zapotrzebowanie organizmu na energię i składniki odżywcze. Aby utrzymać prawidłową termoregulację, ważne jest, aby o tej porze roku zwiększyć spożycie kalorii. Priorytetem w codziennych posiłkach powinna być również równowaga

Specjaliści uważają, że zimowe posiłki powinny opierać się przede wszystkim na pokarmach rozgrzewających. Zaleca się spożywanie co najwyżej jednego ciepłego posiłku w ciągu dnia. Ciepłe śniadanie to dobry sposób na rozpoczęcie dnia. Rozgrzewanie organizmu poprzez dietę może pomóc w walce z infekcjami, utrzymaniu równowagi termicznej i dodać energii.

Zrezygnuj ze schładzania surowych produktów, mąki i zimnego nabiału. Zamiast tego zainwestuj w duszone warzywa i przyprawy. Między posiłkami pij ciepłe herbaty ziołowe. Zbilansowana dieta wegańska jest idealna na zimę.

Zimowe źródła witamin

Zimowy fitness to nie tylko kształt potraw, ale także skład witamin i minerałów zawartych w produktach. Świeże zielone warzywa i owoce nie są w tym czasie łatwo dostępne. Można je jednak zastąpić mrożonkami. Jabłka są doskonałym źródłem witamin. Można z nich przyrządzać zarówno desery, jak i śniadania oraz kolacje.

Warzywa korzeniowe są bogate w witaminy A i C, a także w błonnik. W połączeniu z kaszami lub roślinami strączkowymi, marchew, buraki i cebula mogą stanowić bazę zup i innych dań jednogarnkowych. Pasternak, dawno zapomniany, wraca do mody.

Zima to dobry czas, aby pamiętać o spożywaniu zdrowych tłuszczów, takich jak oleje roślinne i ryby bogate w kwasy omega, które wspomagają odporność. Kolejnym wartościowym produktem są ogórki kiszone, które są bogate w naturalne probiotyki oraz witaminę C.

Top